Anderhalve Liniaal van Huis

คลิป หลุด ดารา รูป เสียว สยิว ข่าวฉาว แอบถ่าย เอ็กซ์ เครื่องพีดีเอ,

Waar Boudewijn jullie heeft achtergelaten in Chiang Mai, zijn wij (uiteraard) verder gegaan, deze keer op een jungle safari. Vanuit het heerlijke backpackers- guesthouse Julie's zijn wij voor drie dagen in noordelijke richting vertrokken, richting de bergen. Hierbij hebben wij onze backpack's achtergelaten in het guesthouse en in plaats daarvan gingen wij gewapend met twee boy-scout rugzakjes op zoek naar avontuur. En avontuur dat vonden wij!

Bij aankomst blijkt dat de helft van onze rugzak overbodig is waardoor wij, drie dagen lang, met onnodige ballast rondlopen door de tropische hitte van de Thaise jungle. Achteraf gezien is 3 rollen schijtlint misschien iets te veel voor drie dagen. Gelukkig bleken de acht Snickers, die wij onderweg hadden gekocht om de eventuele Thaise Cuisine te ontsnappen, bij aankomst al uit onze tassen te zijn gejat zodat we die in elk geval niet hoefden rond te sjouwen. Dit gemis kon onze pret niet drukken omdat wij zouden starten met ritje op een olifant. Eerst moet je vanaf een hoog plateau op de rug van de olifant klimmen om alvorens door 5 ‘locals' te worden voorzien van trossen bananen, anders willen de beesten niet lopen! Ook in Thailand is de brandstof duur waardoor wij op pad gingen met een tros duur betaalde bananen. Vervolgens legt de olifant zijn slurf met veel zuig en slurp geluiden op je schouder wat betekent dat hij weer een banaantje wil. Nadat de bananen op waren en wij de Thaise wegenwacht hadden gebeld omdat wij zonder brandstof stonden, werden wij geholpen door een vriendelijk setje Thaise hangjongeren die de olifanten weer aan de praat hielpen door middel van een bamboestok met een scherpe punt.

Na dit ritje werden wein een metalen kooi aan een kabelbaan naar de overkant van de rivier geholpen. Na een snelle lunch aan de andere kant van de rivier, zou onze eerste ‘tracking' beginnen. De tracking bleek een wandeling van 4 uur richting de top van een berg. De lokale bejaardenvereniging zou deze tocht zeker in 2 uur kunnen voltooien maar een setje anti-fitte Fransen en een rare Sloveen zorgden voor een kleine vertraging. Desondanks was het een zeer mooie wandeling door oerwoud waarbij wij helaas geen enkel wild beest zijn tegengekomen.

Aan het einde van dag een zouden wij uiteindelijk bij een locale bergstam verblijven. Op papier gezien moest dit een traditioneel Lahu hilltribe dorp zijn. Echter gingen de locals gekleed in hippe jeans en trendy jackets en belden zij onderling de laatste tussenstanden van de Engelse Premiership door. Gelukkig mochten wij wel een traditioneel feest meemaken, namelijk het Chinees nieuwjaar. Gewapend met een trommel en een aantal flessen whiskey stonden dezelfde locals de gehele nacht muziek te maken. Hierbij liepen zij, met de attributen in hun hand, rondjes rondom een gezellige TL-buis. Een feest om nooit meer te vergeten dus, vooral niet omdat het tot zonsopgang duurde. De eerste nacht hebben wij vanwege het gebrek aan muzikaal talent en de harde bamboe ondergrond niet veel slaap kunnen pakken. Desondanks mochten wij weer vroeg uit de veren om aan dag twee te beginnen. Deze bestond wederom uit een lange tracking die ons langs verschillende bergvolken leidde. Ook kregen wij nog een opiumplantage te zien en een uitvoerige uitleg hoe morfine en heroine tot stand komen. Dag twee werd afgesloten met een heerlijke overnachting in een aantal bamboe-hutjes aan de rand van een rivier. Hier heeft Boudewijn op een gitaar laten zien wat wij ‘westerlingen' onder muziek verstaan. Zittend rondom en vuurtje en gitaarmuziek op de achtergrond was dit best een geslaagde avond. Dag drie begon weer met een half uur lopen waarna wij de benenwagen inruilden voor een wildwaterraft. Gewapend met een helm en een peddel gingen wij vervolgens de wilde rivier af. De ‘rapids' die wij onderweg tegen kwamen kun je ongeveer vergelijken met de Vliet tijdens een winderige dag. Omdat wij niet zo heel veel hoefden te doen konden wij daarom genieten van de omgeving en het gezelschap waarin wij verkeerden.

De dag werd uiteindelijk afgesloten met een stukje bamboeraften. Hier was niets vermeldenswaardigs aan waardoor ik er verder niets over ga zeggen behalve dan dat bamboerafts niet zo goed drijven!

Diezelfde avond keerden wij terug in Julie's guesthouse. Het koude biertje dat wij in gedachten hadden tijdens de vele uren lopen, bleek helaas lastig te verkrijgen. In verband met de verkiezingen werd er tijdens het weekeinde geen alcohol verkocht. Gelukkig bleek de koelkast van het guesthouse minder gesloten dan de pubs en restaurants waardoor wij deze maar hebben leeggedronken. Bij het gebrek aan biertjes ben ik op de laatste dag van het weekeinde maar een Thaise kookcursus gaan doen. Ik weet nu alles van de verschillende Thaise dishes. Zonder deze cursus had ik nooit geweten dat de groene chilli veel heter is dan de rode. De waaghalzen onder jullie wil ik bij deze graag uitnodigen om in Nederland een keer te komen genieten van mijn culinaire hoogstandjes!

Na het weekeinde zijn wij samen met een bevriend Engels setje verder getrokken richting Pai, een hippiestadje in het noorden van Thailand. De volgepakte bus bracht ons deze keer naar extreme hoogtes en langs diepe kloven. De frequentie van scherpe haarspeldbochten werd een enkeling in de bus te veel, waardoor wij de helft van de rit met kots op de vloer en ruiten moesten afleggen. Gelukkig stinkt kots nauwelijks wanneer het heel warm is!

Eenmaal aangekomen in Pai hebben wij onze intrek genomen in een heerlijk guesthouse aan de rivier. Het guesthouse heeft ook een grote tuin waarin verschillende hangmatten zijn opgehangen. Hier konden wij dus heerlijk tot rust komen en eindelijk eens beginnen met lezen over Laos. Behalve wat rondrijden op brommertjes en het hangen bij een uberchill zwembad hebben wij hier niet zo heel veel gedaan. De dag werd voornamelijk besteed met uitslapen, rondhangen met vrienden en film kijken in een thuisbioscoop. Inmiddels zijn wij daarom voldoende uitgerust en bruin gekleurd om de oversteek naar Laos te maken. Vanavond gaan wij per minivan richting de grens alwaar wij onze visum voor Laos gaan (proberen te) bemachtigen. Vervolgens zakken wij 2 dagen lang per slowboat af richting Luang Prabang. Dit kan nog een behoorlijk avontuur worden, we houden jullie in elk geval op de hoogte!

Voor nu de groeten vanuit Thailand en tot in Laos!