Anderhalve Liniaal van Huis

Een visioen

Eindelijk! De tickets zijn binnen! Op 23 januari 2008 zal het expeditieteam, bestaande uit Boudewijn en Gjalt, vertrekken richting de mooiste, leukste en gezelligste plekken van Zuidoost Azie. Uiteraard verwachten wij dat jullie allemaal afscheid komen nemen op het vliegveld. Jullie worden om 12.30 uurverwacht op Schiphol om Boudewijn uit te zwaaien.Vervolgensworden jullie om 15.00 uur op DusseldorfAirport verwacht omGjalt richting Azie te zien vertrekken. Yup, je begrijpt het goed; de eerste breuk is reeds een feit! Boudewijn enGjalt reizen gescheiden van elkaar richting Azië. Terwijl Boudewijn (met zijn gratis gewonnen ticket) zich de luxe van een Nederlandse vertrekplaats en charter mag aanmeten zal Gjaltonder de Duitse vlag vliegen en vertrekkenvanaf Dusseldorf. Boudewijn vertrekt 5 uur eerder dan Gjalt waardoor wij elkaar pas inBangkok zullen treffen. Zeer waarschijnlijk zal Boudewijn hier een korte samenvatting geven van de nieuwste films die bij hemin het vliegtuigzijn afgespeeld terwijl Gjalt een korte samenvatting mag geven van een in het Duits nagesynchroniseerdeaflevering van Baywatch uit 1989! Vervolgens zakken we af naar de dichtstbijzijnde koffiebar om ons te laten bedienen met ons eerste kopje Thaise koffie! Dat wordt smullen! Tijdens dit kopje koffie bespreken wij nog eenmaal onze strategie om ons door de menigte van opdringerige taxichauffeurs heen te worstelen. Onze strategie is om heel hard rondjes te draaien met onze backpack op onze rug, elke iets te dichtbijkomende taxichauffeur mag rekenen op een confrontatie met de kwaliteit van de Hollandse backpack! Aan het einde van de taxichauffeurmenigte zullen we het, vanuit de draai, zetten op een kortstondige sprint richting het treinstation. Hier duiken wij direct de roltrap af richting de metro die ons naar Bangkok zal leiden. Eenmaal op het perron aangekomen is het niet onwaarschijnlijk dat wij nu net de verkeerde kant van het spoor hebben gekozen, waardoor we genoodzaakt zullen zijn om ons weer een weg naar boven te banen via de neergaande roltrap. Enkele bloedneuzen zijn ingecalculeerd! Met wat tissues in elk neusgat dalen wij af naar de andere kant van het perron om vervolgens bij het tourniquet tot de conclusie te komen dat wij nog geen kaartjes hebben gekocht. Dat wordt dus wederom terug via de neergaande roltrap omhoog naar het loket, een eventueel blauw oog nemen we voor lief. Vervolgens wacht ons de schone taak om twee Thaise treinkaartjes richting Bangkok te betalen met onze verse Hollandse euro's. Uiteraard accepteert deze Thaise meneer ons Hollandse monopolygeld niet, zodat wij ons weer een weg terug moeten banen door dezelfde menigte opdringerige taxichauffeurs. Het is zeer waarschijnlijk dat zij ons grapje uit de eerste manche niet zijn vergeten, waardoor we ook op een enkele gebroken rib zijn voorbereid. Eenmaal terug op het vliegveld wisselen wij onze duur verdiende euro's om in de goedkope Thaise Baht. Vervolgens zakken we af naar de dichtstbijzijnde koffiebar om ons te laten bedienen met ons tweede kopje Thaise koffie. Tijdens dit kopje koffie vragen wij ons af waarom we in vredesnaam van huis zijn weggegaan!

Joni

Klinkt als een goed doordacht plan, nu de uitvoering nog!

Jacobien en René

Jongens, wat een verhalen, helemaal geweldig!
Het is gewoon echt genieten!
Ga zo door!

Liefs, René en Jacobien